Blog

Mam jorka

Żartowałem. Mam uczulenie na sierść, nigdy nie będę miał tej namiastki psa. Ruszyliśmy odpocząć na Majorkę.  Czemu tam? Jeszcze tam nie byliśmy, a szukając miejsca podróży na te wakacje, trafiliśmy bardzo tanie bilety lotnicze z Warszawy na Majorkę. W planach mieliśmy jeszcze mniej lub bardziej egzotyczne pomysły, ale ten wydawał się rozsądny, chociaż pojawiło się […]

machu picchu Peru ameryka południowa lama polak w podróży

Machu Picchu – jak nie organizować wyjazdu

Zbiórka Początek naszej wycieczki był jak czeski film. Zwykle ktoś z agencji podjeżdża po turystów pod hostel i zabiera w drogę do Central Hidroelectrica (elektrowni wodnej), od której mieliśmy ruszyć w stronę Aguas Calientes u podnóża Machu Picchu. Taxi Na początku przyjechała po nas taksówka pod hotel. Upewniliśmy się jeszcze, że kierowca jest z biura […]

cusco peru miasto selfie turyści

Cusco – miasto inków, koki i czekolady

Hostel Jezusa Po wielu godzinach podróży z Arequipy do Cusco dotarliśmy ok. 8 nad ranem do miasta. Nocleg znaleźliśmy za rekomendacja taksówkarza. Na recepcji była wielka figura Jezusa – już myślałem, że cały hostel będzie jak kościół. W pokoju czekała na nas łazienka z ciepłą wodą, która jak się okazało, ledwo chciała lecieć, ale po […]

Colca Canyon kanion pasterz z owcami

Colca Canyon w Peru

Na wyprawę do kanionu Colca wybraliśmy się z jedną z agencji podróży w Arequipie, która zawiozła nas na miejsce busem spod hostelu. Z tym wyjazdem mieliśmy niezłego pietra, bo nikt nie nastawił budzika na rano i prawie zaspaliśmy na wyjazd, ogarniając się w biegu, zanim przyjdzie ktoś z wycieczki zbierający ludzi spod hosteli. Bilety do […]

ideal tour taxi peru Arequipa tico zołty taksówkarz

Przystanek Arequipa

Powrót z Boliwii Po wizycie w Copacabanie i Wyspie Słońca, wracamy do Peru. Na przejście graniczne trafiliśmy wieczorem, ale spędziliśmy tam sporo czasu na kontroli paszportowej, która przedłużyła się przez awarię i kolejki, które stały w miejscu. Do autokaru wsiedliśmy dopiero po zmroku. Przejście graniczne Taxi Do Arequipy trafiliśmy z samego rana. Na dworcu autobusowym, […]

owca na wyspie

Isla Del Sol – Wyspa Słońca

Pierwsze kroki na Isla Del Sol Właściwie, to na początku, nie mieliśmy w planie się tutaj znaleźć, ale skoro już jechaliśmy do Arequipy postanowiliśmy lepiej poznać jezioro Titicaca i z Copacabany wykopaliśmy rejs na niewielką wysepkę Isla Del Sol. Po ok. 2 godzinach dotarliśmy na miejsce. Wyspa ma jedynie 14,3 km² powierzchni i zamieszkuje ją ok. […]

dziewczyna pije z dziadkiem sok z torebek

Uyuni – La Paz – Copacabana – Isla Del Sol

Nocą w La Paz Po wizycie na południu Boliwii ruszyliśmy w kierunku Copacabany i Jeziora Titicaca. Odcinek do La Paz minął nam bardzo szybko, bo na miejsce dotarliśmy jakieś 2 godziny przed następnym autobusem, co nie było w tym momencie tak dobre dla nas. Wylądowaliśmy o jakiejś 4 nad ranem w La Paz, gdzie po […]

salar de uyuni słone jezioro

Co można zobaczyć na pustyniach w Boliwii

Uyuni – podróż do Salar  Z La Paz do Uyuni wyruszyliśmy jeszcze w nocy, aby dotrzeć przed świtem i ruszyć na wyprawę po pustyniach Boliwii. Był to bardzo dobry pomysł, bo od pewnego czasu jest to mocno oblegane turystycznie miejsce i ze znalezieniem biura nie ma problemu. Można tego samego dnia coś zjeść, zrobić zakupy […]