[email protected] +48 501 650 433

Kilka pomysłów na zwiedzanie Porto i okolic

selfie w porto

Braga

Bragę odwiedziliśmy już innego dnia. Dowiedzieliśmy się o tym miejscu zupełnie przypadkowo, kiedy jechaliśmy Boltem w Porto, i rozmawiając z kierowcą zapytaliśmy o jakieś rekomendacje, co możnaby odwiedzić w okolicy. Trochę zaciekawiła nas Braga, o której wspominał same dobre rzeczy, a która znajduje się tylko godzinę drogi pociągiem od Porto.

Na samym początku wybraliśmy się na stare miasto, gdzie trafiliśmy na targi książek i piękny Ogrody św. Barbary pełen kwiatów. Jednymi z lokalnych atrakcji są dawne wykopaliska. Jedno z nich znajduje się w budynku i skrywa dawną fontannę z czasów celtyckich, która ma ok 2000 lat. oraz oddalone dalej wykopaliska łaźni, które przypominają bardziej sterty kamieni – nic wyjątkowego, chyba, że ktoś bardzo lubi historię. No nic, trzeba było sprawdzić.

Świątynia Dobrego Jezusa z Gór w Braga

Szukając najciekawszych miejsc do odwiedzenia w Portugalii, które są w okolicy Porto jest Świątynia Dobrego Jezusa z Gór, która wraz ze swoimi pięknymi schodami jest, po Fatimie, najczęściej odwiedzanym miejscem przez pielgrzymów. Świątynia jest oddalona ok. 5 km od Bragi, ale bez problemu można dojechać tam Boltem, a na górę dostać się po schodach, lub najstarszą w Portugalii kolejką hydrauliczną z 1882 r.

Schody do nieba

Najbardziej spektakularnym elementem świątyni są schody składające się z 500 granitowymi stopni. Schody te reprezentują drogę krzyżową, której kaplice znajdują po bokach. Na środku schodów znajdują się też fontanny, które reprezentują pięć zmysłów człowieka.

Za świątynią znajduje się rownież piękny park z egzotyczną roślinnością, tarasami i grotami, w którym można popływać łódką czy pobawić się na placu zabaw. Znajdziecie też tam żródło, w którym można zdobyć wodę do picia. I sporo zieleni, gdzie można wypocząć.

Mieszkam w Warszawie i fotografuję eventy.Moją pasją są podróże, odkrywanie nowych miejsc i poznawanie nowych ludzi. Uwielbiam też biegać, jeździć na rowerze, trenować w domowej siłowni z moją narzeczoną, a także jeść pizzę i hamburgery. Moją największą przygodą była podróż do Peru i Boliwii, gdzie spędziłem 3 tygodnie w zupełnie innym świecie. Mimo wszystko najlepiej wspominam podróż do Francji, gdzie w ciągu kilku dni również sporo się wydarzyło i zjadło…