Wirtualny Spacer Google
Google w oparciu o technologię znaną w Mapach Google jako Street View, stworzyło nowe narzędzie marketingowe Street View | Trusted dla właścicieli firm którzy chcą pokazać swój lokal od wewnątrz w wyjątkowy sposób. Jest to wirtualny spacer który wykorzystując technologię Street View daje konsumentom możliwość „przejść się” po lokalu który go zainteresuje dzięki serii zdjęć sferycznych dających efekt 3D.
Sesje wykonuje wyszkolony i rekomendowany fotografa, którzy z najwyższą starannością i zachowaniem standardów Google wykonuje sesję fotograficzną, która zostaje umieszczona w wyszukiwarce Google, Mapach Google. Możliwe jest także umieszczenie wirtualnego spaceru na stronie internetowej lub fanpage-u firmy.
97% konsumentów szuka firm lokalnych w internecie
Wielu klientów zanim odwiedzi dany lokal szuka o nim informacji w internecie. W przypadku restauracji ma to największe znaczenie, ponieważ potencjalnych gości interesuje przede wszystkim menu i klimat lokalu. Dzięki zdjęciom panoramicznym najłatwiej oddać atmosferę wnętrza.
W odróżnieniu od klasycznych zdjęć, które pokazują tylko wybrane fragmenty lokalu, możecie pokazać więcej i tym samym, to że nie macie nic do ukrycia – lokal zyskuje wiarygodność.
Wirtualny spacer Street View Trusted
Usługa Street View | Trusted w Mapach Google pozwala klientowi w sposób niezwykle sugestywny wejść do państwa firmy i zobaczyć jak wygląda od środka 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Zdjęcia mogą być zintegrowane z państwa stroną internetową, fanpage-em na Facebooku, wyszukiwarką i mapami Google.
Street View | Trusted działa na każdym urządzeniu – komputerach, telefonach i tabletach. Posiadając wirtualny spacer firma zyskuje również wyróżnienie wizytówki w wynikach wyszukiwarki Google oraz mapach – podnosi się w ten sposób pozycję firmy w internecie.
Portfolio
Cennik – Wirtualne Spacery
Podane niżej ceny to przykładowy koszt realizacji dla wybranej ilości zdjęć. Dokładny koszt szacowany jest po bezpłatnej wycenie, przed lub w dniu sesji.
Mały do 50m2
Od 3 do 5 panoram składających się na Wirtualny Spacer Google Street View, który zostanie umieszczony w Waszej wizytówce Google Moja Firma.
Otrzymają Państwo również gotowe pliki w rozdzielczości 8K do wykorzystania międzyinnymi na Facebooku oraz kod HTML do umieszczenia wirtualnego spaceru na stronie internetowej.
Ten pakiet wystarczy do pokazania piekarni, kawiarni, salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego i innych małych lokali usługowych do 2 pomieszczeń.
Średni do 150m2
Od 12 do 15 panoram składających się na Wirtualny Spacer Google Street View, który zostanie umieszczony w Waszej wizytówce Google Moja Firma.
Otrzymają Państwo również gotowe pliki w rozdzielczości 8K do wykorzystania międzyinnymi na Facebooku oraz kod HTML do umieszczenia wirtualnego spaceru na stronie internetowej.
Ten pakiet wystarczy do pokazania piekarni, kawiarni, salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego i innych małych lokali usługowych od 2 do 4 pomieszczeń.
Duży powyżej 150m2
indywidualnie
Każda firma posiada swój niepowtarzalny charakter i chce zaprezentować się z jak najlepszej strony. By pokazać wnętrze tak dużego lokalu należy obrać ścieżkę i wybrać pomieszczenia, które bedą zarejestrowane w Wirtualnym Spacerze Google Street View, który zostanie umieszczone w Waszej wizytówce Google Moja Firma.
Otrzymają Państwo również gotowe pliki w rozdzielczości 8K do wykorzystania min. Facebooku oraz kod HTML do umieszczenia wirtualnego spaceru na stronie internetowej.
Usługi dodatkowe
- Dodanie logo w miejsce statywu – bezpłatnie
- Dodanie podłogi w miejsce statywu – 10-20 zł / panorama
Oferta oraz podane ceny mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. Właściciel strony zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz opisywanych na niniejszej stronie usług. Podane ceny są cenami netto (bez uwzględnienia podatku VAT).
Jak obliczyć ilość panoram do wirtualnego spaceru w Mapach Google?
Wirtualne Spacery Google Street View obowiązują pewne zasady, których należy się trzymać, aby wirtualny spacer spełniał standardy Google, a przede wszystkim był łatwy w odbiorze dla odwiedzających. W przypadku sesji street View Trusted optymalna odległość między punktami to około 2 metry, a w przypadku długich korytarzy, dużych pomieszczeń i zdjęć na zewnątrz 3 do 5 metrów. Wszystkie panoramy muszą być połączone ze sobą w sposób naturalny, bez przeszkód takich jak stoły, krzesła, elementy wystroju czy ekspozycji. W przypadku drzwi zaleca się zdjęcie około 1-1,5 m przed i za drzwiami. Wirtualny spacer Google Street View wykonany w ten sposób zapewnia najlepsze wrażenia użytkowe i poprawność w przypadku weryfikacji przez pracowników Google.
Podczas sesji lokali usługowych to klient wybiera te pomieszczenia, które mają zostać pokazanie w wirtualnym spacerze, ważne jest aby zachować między nimi połączenia. Można pominąć pomieszczenia gospodarcze, zaplecze, pomieszczenia biurowe czy toalety, jeśli nie jest to istotna część prezentacji naszej firmy. W przypadku lokali z kilkoma piętrami można poprowadzić spacer schodami oraz za pomocą widgetu windy do zmiany pięter.
Przykładowe wyliczenia
Lokal 15m2
Poniżej przykład dla małej kawiarni o powierzchni 15m2 z ladą i kilkoma stolikami złożony jest z czterech panoram. Zawiera trzy panoramy wewnątrz lokalu i jedną panoramę przed wejściem, ponieważ lokal znajduje się bezpośrednio przy ulicy.
Lokal 60m2
Przykład dla lokalu usługowego o powierzchni 60m2 składającego się z przedsionka i trzech pomieszczeń, które chcemy pokazać. W środku składa się z ośmiu panoram i jednej przed wejściem. Łącznie należy wykonać dziewięć panoram.
Lokal 150m2
Przykład dla salonu fryzjerskiego składającego się dużego pomieszczenia, w którym znajduje się recepcja oraz mniejszego pomieszczenia. Ten wirtualny spacer składa się z 12 panoram w części usługowej i nie zawiera części socjalnej.
Powyższe przykłady to optymalne propozycje stworzenia wirtualnego spaceru pod względem użyteczności i kosztu usługi. Przed każdą sesją oferuję bezpłatną wycenę i konsultację, bo każde wnętrze ma inne wymagania. Możemy zwiększyć ilość panoram poprzez zmniejszenie odległości między nimi, by zwiększyć precyzję ruchów lub zredukować ich ilość, jeśli pokazujemy duże obiekty takie jak np. hala sportowa.
Etapy realizacji
Wycena
Przed każdą sesją ustalamy zakres pomieszczeń, które mają zostać umieszczone w prezentacji lokalu i ścieżkę wirtualnego spaceru. Odbywa się to na podstawie planu rozkładu pomieszczeń dostarczonego przez klienta, ale jest to szacunkowy koszt usługi. Dokładną wycenę przygotowuję po obejrzeniu lokalu przed lub w dniu sesji i ustaleniu najważniejszych szczegółów, która gwarantuje niezmienny koszt sesji.
Sesja zdjęciowa
W dniu sesji należy przygotować lokal na zdjęcia – uprzątnąć pomieszczenia i wszystko co może znaleźć się w zasięgu obiektywu. Należy również poinformować personel o zdjęciach, ponieważ każda osoba i obiekt, który będzie poruszać się podczas sesji tworzy efekt rozmytych duchów na zdjęciach. W przypadku drzwi automatycznych należy je zablokować na czas sesji. Sesja może trwać ok. 2-3 godzin.
Obróbka zdjęć i tworzenie połączeń
Po sesji następuje proces łączenia zdjęć, które bedą składać się na panoramę i ich obróbka. Na etapie obróbki lub przed publikacją zdjęć wszystkie dane osobowe, twarze i tablice rejestracyjne zostają zamazane ze względów na zasady dostarczania zdjęć do Google Street View. Możliwe jest też zamazanie wybranych elementów na życzenie klienta, lub jeśli jest to uwzględnione w wycenie – retusz statywu/dodanie logo.
Publikacja w Mapach Google
Gotowe zdjęcia, które zostana połączone w wirtualny spacer dodawane są do Map Google, gdzie są przetwarzane. Może to potrwać nawet do 72 godzin w zależności od obciążenia serwerów i wielkości wirtualnego spaceru. Do tego czasu nie wszystkie zdjęcia i połączenia mogą być dostępne. Kiedy już wszystko jest gotowe, przesyłam taką informację z plikami źródłowymi i kodem HTML do osadzenia na stronie www.
Ważne informacje
- Za wirtualny spacer w Mapach Google płacisz tylko raz
- Zdjęcia przetrzymywane są na serwerach Google, ale każdy klient dostaje pliki źródłowe
- Wirtualny spacer działa na każdym urządzeniu – komputerze, telefonie, tablecie
- Prawa do zdjęć przekazywane są na właściciela wizytówki Google Moja Firma
- Aby dodać wirtualny spacer na fanpage (musi on mieć 2000 polubień) Za pomocą dostarczonych po sesji zdjęć można dodawać je w zwykłym poście (również prywatnym)