[email protected] +48 501 650 433

Jak w 15 minut polepszyć pozycję swojej Wizytówki w Mapach Google

Jak w 15 minut polepszyć pozycję wizytówki w mapach google

Sporo właścicieli film traktuje swoje wizytówki Google, strony internetowe, fanpage i inne miejsca w sieci jako coś co trzeba zrobić, żeby mieć z głowy i czekać na efekty. Niestety, tak to nie wygląda. Może kiedyś to wystarczyło, ale dziś trzeba nadążać za potrzebami odbiorców i dostarczać nowe treści dla klientów, a także algorytmów wyszukiwarki Google.

Aby utrzymać swoją pozycję w wyszukiwarce Google i na mapach nie możemy być dinozaurami, o których świat zapomniał. Czasem wystarczą drobne zmiany i aktualizacje, aby pokazać światu internetowemu, że nam zależy.

Czasem zdarza się też, że klienci odwiedzający naszą firmę zmienią jej adres, lokalizację czy godziny otwarcia. Może zdarzyć się nawet to, że źle ustawiona lokalizacja doprowadzi do tego, że naszą firmę zgłoszą jako zamkniętą na stałe.

Jak w 15 minut zdobyć 1# miejsce w wyszukiwarce Google

W tym wpisie pokażę jak w kilku krokach możemy zrobić audyt naszej wizytówki Google i zwiększyć jej wartość. Nie jest to oczywiście poradnik „Jak w 15 minut zdobyć 1# miejsce w wyszukiwarce Google”, ale jeśli będziemy powtarzać czynności opisane w tym wpisie, to zbliżymy się trochę do tego celu.

Wszystko co tu opisuję, możecie zrobić za pomocą przegladarki internotwej, albo aplikacje Moja Firma, która jest dostępna w sklepach App Store i Sklep Play. Można więc zajać się tym nawet stojąc w kolejce na poczcie.

Zalecane czynności przez Google

Niektóre porady możecie otrzymać tuż po zalogowaniu się do swojego konta. Jest to Wasz plan, który zobaczycie po prawej stronie. Są to szybkie porady od Google na temat rzeczy, którymi powinniście się zająć w pierwszej kolejności na Waszej wizytówce.

Dane podstawowe

A więc zacznijmy od podstawowych danych, czy przypadkiem nie uległy zmianie, albo nie zostawiliśmy tam jakiegoś błędu. Dostęp do nich macie po lewej stronie w panelu administracyjnym na stronie internetowej lub na dole w aplikacji Moja Firma pod zakładką Profil.

  • Lokalizacja firmy (adres) – W zakładce „Informacje” pod nazwą firmy znajdziemy nasz aktualny adres. Sprawdźmy czy wszystko się zgadza, jeśli przenosiliśmy nasz lokal to klienci mogą do nas nie trafić.

    Może się nawet zdarzyć tak, że zmieniając lokalizację firmy o dobrych opiniach, powstanie tam lokal naszej konkurencji. Gdzie będziemy kierować naszych klientów, bo pokryje się on z naszą tematyką.

    Jeśli nie mamy lokalizacji takiej jak sklep czy biuro – Google poleca pozostawić to miejsce puste. Dalej będziemy mogli określić obszar działania.
lokalizacja firmy na mapach Google i pineska
Pinezkę można złapać i przesunąć w inne miejsce.
  • Pinezka na mapie – edytując adres możecie sprawdzić też pinezkę, która pojawia się na mapie. Tu tu będą kierowe osoby z Map Google po wpisaniu Waszego adresu. Warto sprawdzić czy prowadzi prosto pod wejście do Waszego lokalu lub wskazuje jego dokładne położenie. Nie zawsze jest ona zgodna z adresem lokalu, co prowadzi do dezorientacji.

    W sylwestra straciliśmy tak ponad 30 minut na szukaniu lokalu, który był położony pomiędzy pawilonami klubów, pubów i restauracji, a jago pinezka była ustawiona 500 metrów dalej co tylko nas dezorientowało.
  • Obsługiwane obszary – tutaj zaznaczamy na mapce obszar naszych usług, możemy wpisać konkretne miasta, województwa, państwa. Nie ma co przesadzać, bo nawet jeśli zaznaczymy całą Polskę, to jako firma lokalna z Warszawy, nigdy nie będziemy wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania np. we Wrocławiu. Chyba, że ktoś szuka nas po nazwie firmy.
  • Godziny (otwarcia) – Jeśli ostatnio się zmieniły to warto je zaktualizować, bo bardzo dużo osób korzysta już z Map Google w poszukiwaniu firmy otwartej w danych godzinach. Warto pamiętać o aktualizacji dych danych w każdym miejscu gdzie je podaliśmy, aby nie wprowadzać zamieszania.

    Godziny otwarcia powinniśmy zmieniać również na stronie internetowej, Facebooku, Yelp i innych katalogach firm.

Niestandardowe godziny pracy – warto dodać godziny otwarcia w święta i inne dni, w których planujemy zmianę i kontrolować te informacje, aby były aktualne. Możemy to zrobić z pewnym wyprzedzeniem, a jeśli wyjeżdżamy na urlop to dodać także post z informacją o tym, że można nas nie zastać w siedzibie firmy.

Niestandardowe godziny pracy firmy w mapach google
  • Telefon – w zależności od branży, aktualny numer telefonu to podstawa. Wyobraźcie sobie tylko pizzerię, która ma błąd w numerze telefonu – katastrofa!
numer telefonu do firmy w wizytówce Google

W tym miejscu warto zaznaczyć, że jeśli macie taką możliwość to warto podać numer stacjonarny, jeśli takim dysponujecie. Firma wygląda wtedy na bardziej wiarygodną. Jeśli zależy Wam na numerze stacjonarnym, ale nie macie możliwości doprowadzenia linii telefonicznej, możecie skorzystać z oferty orange i otrzymać numer stacjonarny na kartę SIM. (działa w obszarze kilkuset metrów od podanej lokalizacji)

  • Krótka nazwa profilu – to skrócona nazwa profilu, którą sami możemy ustalić. Domyślnie adres naszej wizytówki to zlepek liter i cyfr. Tutaj możemy zrobić tzw. alias naszej strony, po którym łatwiej nas znaleźć.
krótka nazwa profilu
  • Adres strony www – warto sprawdzić czy link do strony działa i jest aktywny. Czasem można dodać do adresu https:// jeśli wykupiliście certyfikat SSL (warto). Możecie kierować klientów na stronę internetową na Waszym serwerze czy innych źródeł tj. jak fanpage Facebook.

Jeśli w Google Moja Firma korzystaliście z opcji „Witryna”, która tworzy prosty landing page dla Waszej firmy, sprawdźcie czy nie przekierowaliście tam ruchu. Mogliście wtedy potwierdzić to w taki sposób jak pokazuje poniżej.

Tutaj możemy stworzyć prostą wizytówkę. Przydatne jeśli nie mamy jeszcze strony www.
Jeśli macie własną stronę lub fanpage, lepiej tego nie zaznaczać.

Dodatkowe elementy istotne w budowaniu marki w internecie

W zakładce zdjęcia możecie dodać swoje zdjęcia i filmy oraz zobaczyć co dodali Wasi klienci.

Logo – sprawdźcie, czy jest aktualne i dobrej jakości. Ważne, aby było dodane w odpowiednim do tego miejscu. Jest to Wasz znak rozpoznawczy.

Okładka – to zdjęcie, które jest wyróżnione w wynikach wyszukiwania na Waszej wizytówce. Jest mocno wyeksponowane, więc warto zadbać o to, aby jak najlepiej przedstawiało to co prezentuje Wasza firma. 

Po prawej niebieski przycisk z plusem do dodawania zdjęć. Pamiętajcie o wybraniu odpowiedniej kategorii.

Zdjęcia i filmy – W wizytówce możemy dodać kilka kategorii zdjęć i filmów. Warto pilnować, aby dodawać je do odpowiednich zakładek. Są to:

  • Przegląd wszystkich zdjęć, w tym logo i okładka. Reszta domyslnie ułożona jest według dat.
  • Od właściciela – zdjęcia dodane przez Was.
  • Zdjęcia od klientów – zdjęcia, które dodali Wasi klienci.
  • 360 – panoramy Wasze i klientów oraz wirtualny spacer, który możecie stworzyć dla swojej firmy.
  • Wideo – Wasze filmy, w których możecie opowiadać o swoich usługach i produktach, filmy podczas pracy czy nagrania Waszych klientów.
  • Wnętrze – tutaj możecie dodać zdjęcia Waszego lokalu w formie zwykłych zdjęć.
  • Z zewnątrz – zdjęcie waszego lokalu z zewnątrz. Warto dodać tu przede wszystkim aktualne zdjecie wejścia do Waszego lokalu z bliska i dalszej perspektywy, aby ułatwić znalezenie go osobom odwiedzającym.
  • W pracy to zdjęcia, które pokazują jak pracujecie podczas tworzenia produktów czy realizacji swoich usług. 
  • Zespół – Wasze zdjęcia i Waszych pracowników, aby klient mógł Was lepiej poznać.
  • Tożsamosć – tutaj znajdziecie logo i okładkę, o których wpsinałem. Możecie dodać tylko jedną okładkę i logo. Jeśli je zmienialiście wcześniej to pojawią się w tym miejscu.

Odpowiadaj na opinie klientów

Nie będę się tutaj rozpisywał na temat tego jak ważne są opinie na wizytówce Google, ale zapewniam, że warto o nich pamiętać. To dzięki opiniom możemy nawiązać kontakt z klientem. Nie tylko tym, który wystawił pozytywne opinie, ale również pokazać osobom odwiedzającym, że nie jesteśmy obojętni na negatywne recenzje i rozwiązujemy problemy naszych klientów.

Znajdziecie je w zakładce Opinie po lewej stronie.

Negatywne i pozytywne opinie klientów – wszystkie są dobre

Warto odpisać na każdą opinię, nieważne czy jest pozytywna czy negatywna. Możecie podziękować za te dobre, a do tych złych się odnieść czy rozwiązać sprawę.

Opinii sami nie usuniemy, a widzi je każdy, więc warto stawić im czoła. Ale rozwiązując problem klienta możemy przekonać go, że nie zasłużyliśmy na jedną gwiazdkę.

Jeśli zainstalujecie aplikację na telefonie, to sprawa jest prosta, możecie odpisać na nie prawie tak samo łatwo jak na sms. Warto mieć włączone powiadomienia na ich temat, ponieważ szybka odpowiedź robi pozytywne wrażenie na każdym.

Wpisy w wizytówce Google

Podobnie jak na Facebooku czy naszym blogu, w wizytówce możemy zamieszczać wpisy. Możemy przekazywać tutaj aktualności na temat naszej firmy, oferty i wydarzeń, które organizujemy. W czasie pandemii Covid-19 pojawił się tutaj specjalny rodzaj wpisu, który może informować klientów o nowych godzinach otwarcia czy sposobie działania firmy.

Warto dodawać je średnio raz w tygodniu, ponieważ po tym czasie znikają, chyba że został podany inny zakres dat.

Jeśli prowadzicie już blog, fanpage na Facebooku lub inne social media to nie musicie się zbytnio zastanawiać co dodawać na wizytówce. Możecie poświecić kilka dodatkowych sekund i dodać te wpisy również tutaj, skoro już wszystko macie gotowe.

Oferty i produkty na wizytówce

Jeśli macie więcej czasu macie też możliwość dodania swojej oferty i usługi. Znajdziecie je w zakładce po lewej – Usługi. Jeśli prowadzicie sklep internetowy, nie ma sensu wypisywać tutaj 1000 produtków, ale jeśli dostarczacie usługi warto dodać tu tylko kilka tych najważniejszych, które najcześciej wyszukują Wasi klienci. Możecie dodać tylko same usługi, a przy następnej okazji dodać ich opis i ceny. Ustawcie sobie przypomnenie.

Niektóre rzeczy warto robić regularnie i ustawić np. przypomnenie w telefonie tak często jak uważacie. Możecie to robić raz na tydzień, albo raz na miesiąc. Możecie też podzielić te prace na mniejsze etapy i zagospodarować sobie na to 5 minut każdego dnia np. zamiast przeglądać Facebooka i Instagram.

przypomnienie o dodaniu zdjęć na wizytówka w aplikacji Omni Focus

O godzinach otwarcia warto pamiętać w czasie świąt, waszych urlopów czy wyjątkowych sytuacjach, tj. podczas pandemii Covid-19, kiedy Google dało do tego specjalne narzędzia, które opisuję tutaj. Bo nie warto tracić klientów przez to że odbili się od drzwi, bo my zapomnieliśmy ich poinformować, że jesteśmy nieczynni, albo wcześniej zamykamy.

Mieszkam w Warszawie i fotografuję eventy.Moją pasją są podróże, odkrywanie nowych miejsc i poznawanie nowych ludzi. Uwielbiam też biegać, jeździć na rowerze, trenować w domowej siłowni z moją narzeczoną, a także jeść pizzę i hamburgery. Moją największą przygodą była podróż do Peru i Boliwii, gdzie spędziłem 3 tygodnie w zupełnie innym świecie. Mimo wszystko najlepiej wspominam podróż do Francji, gdzie w ciągu kilku dni również sporo się wydarzyło i zjadło…

Related Posts

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.