[email protected] +48 501 650 433

Wizytówka Google Moja Firma w czasie pandemii

Google w czasie pandemii Covid-19 wprowadziło kilka nowych funkcji w wizytówkach Google. Jest to tymczasowe zamknięcie firmy, oraz specjalny wpis związany z pandemią Covid-19 w którym możecie przekazać klientom najważniejsze informacjetj

  • nowe godziny otwarcia
  • możliwości opóźnień zamówień lub świadczonych usług
  • opcjach dostawy lub odbioru osobistego
  • zaleceniach dla klientów którzy chcą was odwiedzić

Zmienić godziny otwarcia, czy oznaczyć lokal jako tymczasowo zamknięty?

Jedna z najważniejszych rzeczy w wizytówce Google jest utrzymanie aktualnych informacji o naszej firmie i kontakt z klientem, a dokładniej:

  • Adres i jego oznaczenie pineska na mapie
  • Telefon
  • Adres strony internetowej
  • Godziny otwarcia lokalu
  • Opis firmy
  • Odpowiadaj na opinie
  • Bądź w kontakcie z klientami
  • Zmień, lub dodaj atrybuty (odbiór osobisty, dostawa na wynos, odbiór na zewnątrz)

Godziny otwarcia firmy

Godziny otwarcia firmy w czasie pandemii są o tyle ważne, że każdy kto ma taką możliwość powinien zostać w domu. Większość firm w tym czasie albo jest całkowicie zamknięta, ma zmienione godziny pracy, albo prosi klientów o kontakt telefoniczny przed wizytą.

Jeśli Twoja firma ma zmienione godziny otwarcia to zaktualizuj je. Możesz dodać też stosowną informację w w specjalnym poście o którym piszę w dalszej części tego wpisu.

Wiecie jakie jest to denerwujecie kiedy chcecie podjechać do jakiejś firmy lub sklepu który znaleźliście na mapach I dopiero na miejscu dowiadujecie się ze jest zamknięty, a jechaliście do niego przez pół miasta?

Firma tymczasowo zamknięta

Jeśli Twoja firma jest całkowicie zamknięta w czasie pandemii, to można oznaczyć ją jako tymczasowo zamkniętą. Dzięki czemu klienci bedą poinformowanii, a po wszystkim możesz cofnąć tą zmianę.

Jednak Google informuje, że w wypadku kiedy prowadzisz usługi gastronomiczne z dowozem lub odbiorem na wynos nie oznaczaj firmy jako tymczasowo zamkniętej. Ponieważ z Twoje wizytówki znikną informacje na temat oferty. (zostaną ukryte na czas zamknięcia)

Czy tymczasowe zamknięcie powoduje utratę pozycji w wynikach Google?

Według informacji w pomocy Google Moja Firma, tymczasowe zamknięcie lokalu nie wpłynie negatywnie na dotychczas zdobytą pozycje firmy. Oczywiście w momencie oznaczenia firmy, nie będzie ona się wyróżniać tak jak firmy otwarte, ale jeśli dodacie informację o tym na wizytówce Google to będzie to lepszy ruch wizerunkowy niż wasza bezczynność. Klienci nie lubią odbijać się od drzwi.

„Oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej nie wpłynie na jej pozycję w rankingu wyszukiwania lokalnego – nadal będzie traktowana jak otwarte firmy. Firmy oferujące odbiór na miejscu lub dostawę nie powinny być oznaczane jako tymczasowo zamknięte. Jeśli będą tak oznaczone, ich oferta nie będzie się wyświetlać w Google.”

Google Moja Firma – Pomoc

Jak poinformować klientów?

W dalszej części tego wpisu pokaże jak to wszystko zrobić. Dowiesz się jak dodać specjalny post i oznaczyć firmę jako tymczasowo zamkniętą.

1. Zaloguj się na konto Moja Firma

Aby zacząć, należy zalogować się na swoim koncie Google Moja Firma. Aby to zrobić z przeglądarki należy wejść na adres –https://business.google.com/ i być zalogowanym na koncie powiązanym z wizytówką. Jeśli jesteście zalogowani na swoje konto Google możecie też znaleźć w prawym górnym rogu (np. wchodząc na stronę Google.pl) ikonę wszystkich usług i tam kliknąć odnośnik Moja Firma.

Google Moja firma w usługach Google gdzie szukać
W prawym górnym rogu strony Google.pl znajduje się lista wszystkich usług Google do których macie dostęp.

2. Wybierz odpowiednią wizytówkę

Wybór wizytówki firmy
W przeglądarce wygląda to tak.

3. Dodaj post o działaniach twojej firmy w czasie pandemii Covid-19

Na stronie głównej zobaczysz informację o możliwości dodania specjalnego posta. To tutaj możesz przekazać najważniejsze informacje dla klientów takich jak nowe godziny otwarcia, nowych możliwościach dostawy, czy zaleceniach dla odwiedzających Twoją firmę.

Ja informuję o wstrzymaniu wszystkich usług reportażowych i możliwości zamówienia wirtualnego spaceru po firmie w czasie kiedy jest pusta. Aby klienci mogli odwiedzać was nie wychodząc z domu.

Informacje o postach i godzinach otwarcia

Na stronie głównej, po prawej zobaczycie takie okno. Jeśli logujecie się z telefonu przez aplikację mobilną zobaczycie podobny komunikat.

Bądź w kontakcie z klientami w czasie pandemii
COVID-19
Poinformuj klientów o wszelkich zmianach w Twojej firmie związanych
z koronawirusem
Zaktualizuj godziny pracy
g Utwórz wpis związany z pandemią COVID-19
Więcej informacji
Należy kliknąć w „Utwórz wpis związany z pandemią COVID-19”

Powinniście zobaczyć okno w którym możecie poinformować o zmianach w swojej firmie a także dodać link np. do możliwości zamówienia jedzenia na wynos – jeśli prowadzicie restaurację.

4. Opublikuj

Po wszystkim klikamy „Opublikuj” i musimy poczekać na weryfikację posta. Może to zająć trochę więcej czasu niż zwykle, ale nie przejmujcie się. Google stara się jak może w obecnej sytuacji, aby dostarczać aktualnych informacji.

Cofając się kilka kroków wstecz warto również zmienić godziny otwarcia firmy. Możecie je edytować, lub dla kolejnych dni dodać specjalne godziny otwarcia, ale jest to bardziej czasochłonne.

Pamiętajcie aby po wszystkim zmienić godziny kiedy skończy się Pandemia.

Jak oznaczyć firmę jako tymczasowo zamkniętą?

Opcja puki co jest dostępna tylko z przeglądarki na komputerze. W aplikacji Moja Firma dostępna jest tylko opcja zamknięte na stałe. Aby ją wybrać w opcjach po prawej wybierz Informacje.

Po prawej stronie, prawie na samym dole zobaczysz opcję „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google” gdzie możesz wybrać:

  • Otwarte
  • Oznacz jako tymczasowo zamkniętą
  • Oznacz jako zamkniętą na stałe
  • Usuń wizytówkę

Po wybraniu firmy jako tymczasowo zamknięta to już wszystko, musisz tylko poczekać na weryfikacje i gotowe.

Pamiętaj również o oznaczeniu firmy po wszystkim jako otwartej.

Czemu moja wizytówka była oznaczona jako tymczasowo zamknięta?

Czasem może zdarzyć się tak, że Google automatycznie oznaczy Twoją firmę jako tymczasowo zamknięta. Dzieje się tak, ponieważ Google otrzymując informacje z wiarygodnych źródeł którymi są głównie władze krajowe, wojewódzkie i lokalne, oraz specjalne firmy i instytucje, na temat tego które lokalne powinny być zamknięte. Zwykle są to:

  • szkoły
  • kina
  • muzea
  • siłownie
  • niektóre sklepy

Jeśli nastąpiła pomyłka, możesz to zmienić, logując się swoją wizytówkę Google Moja firma i ustawić firmę jako Otwarta.

Informacje o postach i godzinach otwarcia

Mieszkam w Warszawie i fotografuję eventy.Moją pasją są podróże, odkrywanie nowych miejsc i poznawanie nowych ludzi. Uwielbiam też biegać, jeździć na rowerze, trenować w domowej siłowni z moją narzeczoną, a także jeść pizzę i hamburgery. Moją największą przygodą była podróż do Peru i Boliwii, gdzie spędziłem 3 tygodnie w zupełnie innym świecie. Mimo wszystko najlepiej wspominam podróż do Francji, gdzie w ciągu kilku dni również sporo się wydarzyło i zjadło…

Related Posts

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.