Google Moja Firma to bezpłatna wizytówka NAP naszej firmy w wyszukiwarce i Mapach Google.

Wizytówka NAP (Name, Adress, Phone)

Taka wizytówkę możemy porównać do wpisu do książki telefonicznej. Dzięki niej łatwiej znaleźć informacje o naszej firmie w internecie. Możemy założyć wiele takich wizytówek w różnych katalogach firm, katalogach branżowych itp. Im więcej takich wpisów tym lepiej dla naszej pozycji w internecie, ale warto zacząć od wizytówki Google i o nią zadbać.

Zawiera najważniejsze informacje o firmie:

  • Nazwa firmy
  • Adres firmy
  • Telefon kontaktowy
  • Profil działalności
  • Opis
  • Lokalizację na Mapie Google (tzw. pinezka)
  • Godziny otwarcia
  • Adres strony internetowej
  • Opinie klientów

Informacje dodatkowe w wizytówce Google

Wizytówka Google Moja Firma poza podstawowymi danymi daje dodatkowe możliwości.

  • Informowanie klientów o nietypowych godzinach otwarcia
  • Stworzynie prostej strony internetowej w kilka minut
  • Dodawanie zdjęć lokalu, produktów, zespołu czy podczas pracy
  • Umieszczanie postów na temat nowości, promocji, wydarzeń oraz oferty powitalne dla nowych klientów
  • Odpowiadanie na opinie klientów

Gdzie będzie można zobaczyć swoją wizytówkę Google?

Kiedy ktoś będzie szukać naszej firmy w internecie, zobaczy ja w dwóch miejscach:

  • W wyszukiwarce
  • W Mapach Google

Wynik po wpisaniu nazwy „Urbanflavour” w wyszukiwarce Google.

Jeśli mamy wizytówkę dobrej jakości, która jest już dłużej na mapach, zawiera najważniejsze informacje, jest aktualizowana i posiada wiele opinii, na które odpowiadamy, a nasza strona internetowa ma dobre SEO to możemy pojawić się również w wyróżnionych wynikach wyszukiwarki. Kilka wskazówek jak o to zadbać znajdziecie tutaj.

Wizytówki wyróżnione na frazę „Fotografia Eventowa

Jak to działa?

Wizytówka Google dla firmy lokalnej może pozyskać nawet 25% ruchu na stronę www, ponieważ większość użytkowników zaczyna swoją przygodę w wyszukiwarce Google albo Mapach Google.

Jeśli prowadzisz kawiarnię na Warszawskim Mokotowie i ktoś w okolicy wpisze w wyszukiwarce lub Mapach Google „kawiarnia” to bezpośrednio z wizytowki:

  • Zobaczy jak wygląda Twój lokal
  • Może sprawdzić czy jesteście otwarci
  • Uzyska wskazówki dojazdu, trasę i czas przybycia na miejsce
  • Zadzwoni zarezerwować stolik
  • Zobaczy menu (jeśli dodasz do wizytówki)
  • Wejdzie na stronę internetową
  • Dowie się o specjalnych ofertach i promocjach
  • Zdjęcia i opinie odwiedzających
  • Zostawi swoją opinię

Korzyści z posiadania wiztytówki Google

Wizytówki Google zostały stworzone głównie dla biznesów lokalnych i jest ściśle powiązana z naszą lokalizacją na mapie. Możemy ustawić zakres działania na całą Polskę, ale jeśli główny adres jest w Warszawie to są marne szanse, że bedzie wyświetlać się w Krakowie na frazy gdzie konkurencja jest już duża.

Jeśli zadbamy o jakość wizytówki, poprawimy pozycję w naszej okolicy, bo tam w pierwszej kolejności będziemy mieć największe szanse to możemy zyskać wiele:

  • Lokalne pozycjonowanie jest o wiele tańsze od klasycznego SEO
  • Możemy dotrzeć do klientów, których mamy dosłownie na wyciągnięcie ręki (w naszej okolicy)
  • Oferując usługi lokalne (restauracja, fryzjer, sklep budowlany) wyszukiwarka nad wynikami organicznymi (SEO globalne) pokaże chętniej wyniki lokalne (SEO lokalne)
  • Masz wgląd do statystyk wyszukiwania i słów kluczowych
  • Możesz nawiązać kontakt z klientem
  • Możesz reagować na negatywne opinie i budować zaufanie klientow

Ile kosztuje założenie wizytówki Google Moja Firma?

Tak jak wspominałem na początku, wizytówkę możemy założyć bezpłatnie. Na samym początku może kosztować nas to trochę czasu, ale można poprosić o pomoc eksperta w tej dziedzinie albo agencję reklamową, jeśli taka nas obsługuje. Jednorazowo taka pomoc może kosztować ok. 150-500 zł w zależności od zakresu prac.

Uwaga na oszustów!

Pamiętajcie, aby zakładać wizytówkę na swój własny adres Gmail, do którego macie dostęp!

Ważne jest, aby uważać na oszustów, którzy zakładają wizytówki w naszym imieniu i żądają opłat abonamentowych nawet po kilkaset złotych miesięcznie!

Niektórzy mogą oferować pozycjonowanie wizytówki na konkretne frazy, ale podobnie jak w SEO – jeśli ktoś proponuję Wam za konkretną kwotę pierwsza pozycje w wynikach wyszukiwania to coś jest nie tak. Napiszę o tym trochę więcej w osobnym wpisie.