Jeśli zastanawiasz się jak dodać swoją firmę w Mapach Google i sprawić by była widoczna dla wszystkich, musimy zrobić trzy podstawowe rzeczy:
- Mieć własny adres gmail
- Dodać firmę
- Zweryfikować jej lokalizację
Adres email będzie nam potrzebny do założenia i zarządzania wizytówką firmy. Pod żadnym pozorem nie pozwalajmy zakładać wizytówki w naszym imieniu. Jeśli nie będziemy mieć do niej dostępu administratora / właściciela to kiedyś możemy tego bardzo żałować. Niektóre firmy robią to za, a potem żądają opłat za przedłużenie, bo w innym wypadku mogą ją nam usunąć, więc warto od początku zrobić to dobrze.
Firmę dodajmy jak w wielu katalogach NAP jako wizytówkę firmy. Opisze to szczegółowo poniżej.
Aby sprawić by nasza firma była widoczna na Mapach Google i wynikach wyszukiwania należy zweryfikować ją przez specjalny kod PIN który Google wyśle na adres siedziby. W niektórych przypadkach może to być również telefon stacjonarny.
Korzyści z posiadania wizytówki
- korzystanie z możliwości map google (godziny otwarcia, menu, zdjęcia itp.)
- możliwość dodania wirtualnego spaceru street view
- wiarygodność, że firma istnieje na prawdę
- możliwość zarządzania opiniami o naszej firmie
- lepsza pozycja firmy w internecie i wynikach wyszukiwania
Jak dodać swoją firmę w Mapach Google?
Przypuśćmy, że nasza firma którą nazwiemy – Restauracja Makaronik – mieści się pod adresem:
Aleje Jerozolimskie 51
00-697 Warszawa
Znajdź adres na Mapach albo użyj Google Moja Firma
Zacznijmy od tego, że należy wejść na stronę Map Google – maps.google.pl i w polu wyszukiwarki wpisać dokładny adres naszej firmy, lub zaznaczyć go szpilką na Mapie. Kiedy już wyświetli nam się poprawny adres klikamy Dodaj swoją firmę.
Możemy zrobić to również bezpośrednio z panelu Zarządzaj lokalizacjami na koncie Google Moja Firma.
Dodaj nazwę firmy
Jeśli jesteśmy w dobrym miejscu to naszym oczom ukaże się pole do wpisania nazwy firmy. Nie używamy opcji Dodaj brakujące miejsce ponieważ nie będziemy właścicielami firmy i to Google, oraz lokalni przewodnicy będą weryfikować jej istnienie.
W tym polu wpisujemy nazwę swojej firmy i klikamy w nią na samej górze jeśli pojawiają się inne lub podobne. Nie klikamy nazw innych firm.
Dodaj lokalizację firmy
Jeśli nasza firma ma fizyczną lokalizację, możemy zaznaczyć ją na Mapach Google. W ten sposób klienci będą mogli trafić do naszego lokalu, w tym osobom szukające usług podobnych do naszej w swojej okolicy.
Obsługa klientów poza lokalem
Kolejnym polem jakie może nam się pojawić będzie zapytanie, czy obsługujemy klientów poza naszym lokalem. Jeśli jesteśmy restauracją i dowozimy nasze zamówienia, to wybieramy te obszary w których faktycznie działamy. Tak samo z innymi usługami.
Pamiętajmy, że mapy Google działają lokalnie, więc nawet jeśli zaznaczamy całą Polskę jako obszar działania to i tak będziemy widocznie lepiej dla osób które są blisko. Jeśli ktoś szuka restauracji McDonalds w Krakowie, to nie będą mu się wyświetlać restauracje z Warszawy. Wyjątkiem może być firma z bardzo wąskiej branży. Jeśli ktoś wpisze nazwę naszej firmy, to obszar działania nie jest brany pod uwagę.
Dodaj dane kontaktowe
Ważną sprawą jest aby utrzymać kontakt z klientami którzy chcą uzyskać od nas jakiś informacji, zamówić usługi, czy zapoznać się z ofertą. W tym miejscu podajmy numer firmy pod którym można nas zastać. Ważne aby pokrywał się z godzinami otwarcia naszej firmy, bo zaznaczymy czynne całą dobę, to liczmy się z tym, że ktoś szukając firmy w sieci, zobaczy nasz telefon i będzie chciał uzyskać jakieś informacje.
Godziny otwarcia
Jeśli mamy lokal, to chyba sprawa oczywista. Nie ma nic gorszego niż brak, lub nieaktualne godziny pracy.
Dodatkowe dane na temat firmy
Na sam koniec możemy poproszeni o podanie kilku dodatkowych informacji na temat naszej firmy. Często są to jakieś dodatkowe zdjęcia. Jeśli mamy restauracje to będą to np. formy dostawy, zdjęcia karty menu itp. detale w konkretnej branży.
Gotowe
Wizytówka jest już gotowa. Następne co musimy zrobić, to zweryfikować własność tej wizytówki. Powinniście zobaczyć taką informację na samej górze, lub na liście swoich firm w panelu głównym pod adresem https://business.google.com/
Warto przejść przez wszystkie zakładki i uzupełnić wszystko co możecie. Szybki poradnik na temat najważniejszych rzeczy którymi trzeba zrobić znajdziecie w moim wpisie o tym jak w 15 minut poprawić pozycję wizytówki Google.